مزایای آموزش آنلاین بورس

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
آموزش بورس آنلاین

سرمایه‌گذاری در بورس مانند هر بازاری نیازمند کسب دانش و یادگیری اصول آن است. آموزش بورس به صورت اصولی، کمک زیادی به موفقیت معامله‌گران‌ می‌کند. در گذشته دوره‌های آموزشی سرمایه‌گذاری و آشنایی با بورس نیز مانند سایر آموزش‌ها، به صورت سنتی و در قالب کلاس و همایش‌های حضوری برگزار می‌شد. بنابراین بسیاری از علاقه‌مندان برای سرمایه‌گذاری در این بازار به دلیل موقعیت جغرافیایی که در آن زندگی می‌کردند، از آموزش کاربردی و اصولی محروم بودند. در سال‌های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی، امکان برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی بر بستر وب فراهم شد. البته باید به این نکته اشاره کرد که شیوع ویروس کرونا که منجر به تعطیلی بسیاری از رویدادهای حضوری شد بر سرعت این تغییرات افزود. بورس نیز از این قاعده مستثنی نبود و آموزش آنلاین بورس به صورت حرفه‌ای و کاربردی همچون دریافت کد بورسی غیر حضوری در بین اهالی بازار جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد.

برگزاری آموزش غیرحضوری در بازارهای مالی چه مزایایی دارد؟

آموزش آنلاین بورس یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش آگاهی و دانش در زمینه بازارهای مالی است. استفاده از این روش در بازارهای مالی مزایای بسیاری دارد که در ادامه با مزایای آن بیشتر آشنا می‌شویم.

 

  • خرید و فروش‌هایی منطقی‌تر

وقتی که آگاهی یک سرمایه‌گذار در اثر آموزش‌های مجازی بیش‌تر شود، می‌تواند شرایط بازار را به خوبی بررسی و تحلیل کند. در نتیجه با یادگیری اصول سرمایه‌گذاری در بورس، سرمایه‌گذار می‌تواند خرید و فروش‌های منطقی‌تری انجام دهد. برای انجام خرید و فروش حرفه‌ای در بازارهای مالی پیشنهاد می‌شود از دوره‌های آموزشی «اصول سرمایه‌گذاری» و «روانشناسی معامله‌گری» در بازارهای مالی استفاده کنید.

 

  • آشنایی با انواع استراتژی‌های سرمایه‌گذاری

فراگیری استراتژی‌های خرید و فروش معاملاتی کمک زیادی به موفقیت سرمایه‌گذاران در بازار مالی  می‌کند. تحلیل تکنیکال را می‌توان یکی از بهترین منابع برای یادگیری استراتژی‌های معاملاتی دانست. با استفاده از تحلیل تکنیکال و یادگیری زبان نمودارهای قیمتی، می‌توان بهترین نقاط برای خرید و فروش را شناسایی کرد. کاربرد این روش تحلیلی تنها معطوف به بورس نمی‌شود و با یادگیری آن، توانایی تحلیل بازارهای مختلف مالی از قبیل بازار آتی، ارزهای دیجیتال و… را خواهید داشت.

 

  • توانایی شناسایی ارزش واقعی سهام

شناسایی ارزش ذاتی یک سهم، دغدغه اصلی فعالین بازار سرمایه است. اینکه بدانید قیمت واقعی یک سهم چقدر است و در حال حاضر چه میزان بالاتر یا پایین‌تر از ارزش ذاتی در حال معامله است، کمک زیادی به موفقیت شما در بورس می‌کند. هدف تحلیل بنیادی در بورس شناسایی ارزش ذاتی سهام با بررسی صورت‌های مالی شرکت‌هاست. بنابراین اگر علاقه‌مند به این مبحث هستید، پیشنهاد می‌شود تحلیل بنیادی و تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی را فراگیرید.

 

  • توانایی مدیریت سرمایه و ریسک

یکی از مهم‌ترین نکات در بحث سرمایه‌گذاری، نحوه مدیریت سرمایه و کنترل ریسک است. سرمایه‌گذار در صورت نداشتن توانایی مدیریت سرمایه، احتمالا با ضررهای مالی زیادی روبه‌رو می‌شود. دوره‌های مختلفی برای این منظور وجود دارد که از این بین مباحثی مانند «اصول تشکیل سبد سهام» و «مدیریت ریسک و سرمایه»، کمک زیادی به بهبود سبد دارایی معامله‌گران می‌کند.

 

  • آشنایی با انواع ابزار سرمایه‌گذاری

بازارهای مالی تنها معطوف به بورس نمی‌شوند. بازارهای مختلفی با ابزارهای معاملاتی ویژه‌ای وجود دارند که یادگیری آن‌ها می‌تواند سودآوری خوبی برای شما داشته باشد. بازار معاملاتی آتی، گواهی‌های سپرده کالایی، صندوق‌های قابل معامله و… ابزارها و گزینه‌های مختلف معاملاتی هستند که با یادگیری آن‌ها می‌‌توانید در شرایط مختلف و گاهاً نزولی بورس، بازدهی مطلوبی کسب کنید.

 

آموزش آنلاین بورس به صورت حرفه‌ای را از کجا فرا بگیریم؟

منابع مختلفی برای آموزش آنلاین بورس وجود دارد که بسته به کیفیت و هزینه‌ متفاوتند. یکی از بهترین بسترهای آنلاین برای آموزش صفر تا صد بورس، وب‌سایت آموزین است. آموزین مرکز آموزش کارگزاری فارابی است که با استفاده از اساتید مجرب، و بررسی نیازهای فعالین بازارهای مالی در سالیان اخیر پوشش کاملی از مباحث آموزشی بازار سرمایه ارائه داده است. برای دسترسی به این سایت می توانید به نشانی اینترنتی www.irfarabi.com/amoozin مراجعه کنید.

با توجه به اینکه آموزش‌های موجود در آموزین، بر بستر آنلاین ارائه می‌شود، برای همه اهالی بازارهای مالی که علاقه‌مند به یادگیری اصول صحیح سرمایه‌گذاری در بورس هستند، مناسب است.

آموزش صفر تا صد بورس، در قالب «وبینارهای آموزشی» و دوره‌های ضبط شده ویدیویی به نام «خودآموزین» در این سایت ارائه می‌شود. تفاوت این دو روش در نحوه ارائه آن‌ها است. وبینار با حضور دانشجویان و استاد دوره در زمان‌های مشخص برگزار می‌شود ولی خودآموزین به صورت ویدیوهای ضبط شده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

تمامی دوره‌های ارائه شده در آموزین اعم از وبینارها و خودآموزین‌ها شامل پشتیبانی 24 ساعته در تمام طول هفته نیز هستند و دانشجویان می‌توانند سوالات خود را با مدرس و کارشناسان دوره در میان بگذارند. بنابراین اگر علاقه‌مند به یادگیری اصولی بورس از مرحله دریافت کد بورسی غیرحضوری تا مرحله تحلیلگری حرفه‌ای هستید، پیشنهاد می‌شود از آموزش‌های کاربردی آموزین استفاده کنید.