لطفاً شکیبا باشید

افزایش سود لبخند به 30.03 درصد

کارگزاری فارابی
۱۶ اسفند ۱۴۰۲

سود صندوق درآمد ثابت لبخند فارابی(ETF) به ۳۰.۰۳ درصد افزایش یافت. این صندوق که تحت مدیریت شرکت سبدگردان فارابی قرار دارد، بار دیگر توانست میزان بازدهی خود را ارتقا ببخشد و به بیش از ۳۰ درصد برساند. صندوق لبخند فارابی در حال حاضر به‌عنوان یکی از برترین صندوق‌های درآمد ثابت بازار شناخته می‌شود که توانسته با عملکرد مناسب خود، رشد ۱۷۰۰ درصدی را در میزان AUM یا همان ارزش خالص دارایی ثبت کند.

 

ترکیب دارایی صندوق لبخند فارابی

صندوق لبخند فارابی از نوع صندوق‌های درآمد ثابت بوده که بیشتر دارایی آن در سپرده بانکی، اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار بدون ریسک مانند اسناد خزانه اسلامی سرمایه‌گذاری و بخش کوچکی از دارایی نیز در سهام مستعد بورسی و فرابورسی سرمایه‌گذاری  شده است. با نگاهی به ترکیب دارایی این صندوق می‌توان دریافت درحال حاضر بیش از ۵۲ درصد از دارایی صندوق در بانک و سپرده بانکی، حدود ۴۰ درصد در اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی و حدود ۵.۵ درصد نیز در صندوق‌ها سرمایه‌گذاری شده است. با این حساب می‌توان گفت شرکت سبدگردان فارابی توانسته با مدیریت حرفه‌ای دارایی، بالاترین بازدهی بدون ریسک را برای سرمایه‌گذاران این صندوق به ارمغان بیاورد.

نمودار2

 

سابقه عملکرد شرکت سبدگردان فارابی

شرکت سبدگردان فارابی علاوه‌بر صندوق درآمد ثابت قابل معامله لبخند، مدیریت دارایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری از قبیل صندوق سهامی اکسیر فارابی، اهرمی جهش، صندوق درآمد ثابت هدیه فارابی، صندوق بخشی فلزفارابی و سهامی قابل معامله سلام را بر عهده دارد. با نگاهی به عملکرد و بازدهی این شرکت می‌توان دریافت که بازدهی دارایی تحت مدیریت این صندوق به مراتب بالاتر از سایر بازارها و گزینه‌های سرمایه‌گذاری بوده است. کسب بازدهی ۲۱ هزار درصدی از آغاز فعالیت در سال ۸۸ تاکنون و مقایسه آن با بازدهی بازارهای بورس، طلا، مسکن و دلار، گواه محکمی بر عملکرد قابل قبول مدیریت دارایی فارابی است.

نمودار1


نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق لبخند فارابی

صندوق درآمد ثابت لبخند فارابی از نوع صندوق‌های قابل معامله بورسی است که به‌راحتی می‌توانید با جستجوی نماد «لبخند» در سامانه معاملاتی همه کارگزاری‌ها به‌صورت آنلاین آن را خریداری کنید. برای سرمایه‌گذاری در این صندوق نیازی نیست حتما مشتری کارگزاری فارابی باشید؛ اما فراموش نکنید خرید و فروش واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق لبخند در سامانه معاملاتی کارگزاری فارابی بدون کارمزد است.